Vägen mot att bli självmedveten

I dag är det fredag, om det möjligtvis undgått någon. Jag är visserligen vanligtvis helt veckovill men håller i alla fall oftast koll på om det är helg eller vardag p.g.a. bussarna. Nu spelar det emellertid alls ingen roll vad det är för dag. Det har ingen som helst betydelse för min berättelse.
 
Efter gårdagens skyfall och åskoväder kunde jag glädja mig åt att det skulle bli, och även blev, en dag av uppehåll. Självklart är det något som måste utnyttjas, speciellt som väderprognosen spår regn hela helgen, och därför bestämde jag mig för att ta en långpromenad. Frågan var bara vart jag skulle gå. Jag har promenerat mycket i min närmsta omgivning och finner det relativt tråkigt att ta samma väg för många gånger. Dock funderade jag på min svampplockarrunda men jag blev så avskräckt sist när jag sprang där och såg ett vildsvin. Således fick det bli en annan väg och valet föll på att gå till Magra och sedan via Bjärlanda/Borrås hem. 
 
Detta är ingalunda en spännande väg och den kantades av händelselöshet men jag träffade några mysiga kor och promenerade förbi Magra kyrka för första gången. Jag undrar om det var någon som såg mig när jag gick in på kyrkogården och tog bilder innan jag genast gick ut igen och vad de tänkte i sådant fall. Det känns inte som att lokalbefolkningen där skulle vara vana vid "turister" som kommer och fotograferar deras kyrka. När jag så vandrade på Bjärlandavägen såg jag något riktigt gulligt! Det var en kvinna som med två hundar och en fyrhjuling vallade tre lösa får. Hur mysigt och lantligt var inte det? Dessvärre tog jag inga bilder för det kändes lite smått pinsamt att fråga och jag tror inte att hon ville bli störd i sitt arbete. 
Mysiga kor
En halv mil?
En smått fallfärdig byggnad som finns lite varstans på landsbygden. 
Klocktornet
Magra kyrka
Någon form av gammal gravsten
Fler mysiga kor. Hade gärna gått in och klappat men man ska ju inte...
En enkel blomma
Efter en promenad på ca. 13 km där jag mötte en och annan människa var jag så slutligen själv-med-veten. 
 
Det var i princip allt "spännande" som hände under promenaden och det har inte hänt något annat i dag heller som är värt att nämna. Syftet med inlägget var egentligen mest att visa bilderna men i morgon (sannolikt) kommer ytterligare en tillbakablick på ett äventyr med Bettan och även hur det hela började. Stay tuned eller något. 
 
 
SvenmedenkattsomheterGreger
2021-07-30 @ 22:20:01

Var kossorna snälla? muade dom mycket?

Svar: De var snälla och "muade" inte alls!
magicalflintstone.blogg.se

Ida
2021-07-31 @ 09:42:07

Haha bästa sättet att vara självmedveten jag sett😂

Svar: Jag menar det. 😉
magicalflintstone.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0